Nyheter
Publisert 24. september 2021

Air Liquide Skagerak: – Grønn CO2 er superaktuelt
Industriell utnyttelse av grønn CO2 fra biogassproduksjon kan være svært aktuelt, mener salgssjef i Air Liquide Skagerak, Ivar Ugland.

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ditt brukernavn og passord er det samme på Biogassbransjen.no, Avfallsbransjen.no, Cnytt.no og Hydrogen24.no.
Glemt passord?
Ikke abonnent ennå? Bli abonnent nå!
Bra om vi kan få en markedsplass for grønn CO2! Som det nevnes her, vil det norske markedet få mindre ren CO2 fra Yara i fremtiden. Dette har de allerede fått en forsmak på i UK, der ammoniakprodusenten stoppet drift pga høye gasspriser. Nå blir de bedt om å restarte for å gi sårt trengt CO2 til næringsmiddelindustri, kjøling i trailere (også et problem med langtransport der for tiden) og innpakking av mat. Ser ikke ut som biogassakttørene der har begynt å se på dette ennå. Mulig eksportmarked, mens man venter på interesse i Norge?