Driftsleder
Visste du at det hver dag er nesten 170 arbeidsomme renovatører ute på veiene og samler inn avfall fra husholdninger og bedrifter i Oslo?
Hvis du trives i en variert arbeidshverdag med høyt tempo, mange ulike utfordringer og hyggelige kolleger, bør du lese videre.
Vi ønsker oss en leder som har lyst og evne til å skape struktur og rutiner i en hverdag med fokus på sikkerhet og tjenesteleveranse: Avfallet skal hentes til rett tid og på en trygg måte for både renovatører og innbyggere.
Vi ser for oss at du er en samlende, trygg og tydelig leder, som vil videreutvikle et allerede godt arbeidsmiljø fullt av ulike personligheter.
Vi ønsker å øke mangfoldet i innsamlingsavdelingen, og kvinner oppfordres derfor til å søke. Dersom du i tillegg har flerkulturell erfaring, vil ikke det være en ulempe.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for at bemanning er tilstrekkelig til enhver tid
- Ansvar for sikkerhet og HMS for egne ansatte og på eget område
- Ansvarlig for at renovasjonsbilene blir vedlikeholdt i henhold til interne rutiner
- Samarbeide og koordinere med øvrig driftsledelse
- Sørge for at renovatørene til enhver tid har tilstrekkelig kompetanse og opplæring
- Delta i og bidra i aktuelle samarbeidsfora, prosjekter, anskaffelser mv.
- Delta i rullering av kveldsvakt for ledere når dette er aktuelt
- Ansvar for at gjeldende lovverk, retningslinjer, prosedyrer og instrukser følges
- Personalansvar for 20-30 dyktige renovatører
- Budsjettansvar for ditt område
Kvalifikasjoner
Utdanning
- Relevant utdannelse fra høgskole eller universitet på minimum bachelornivå
- Relevant erfaring fra tilsvarende stillinger kan kompensere for manglende formalkompetanse
Nødvendig for stillingen
- Erfaring med å jobbe med personalledelse i en driftsorganisasjon
- Digital kompetanse
- God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk
- Førerkort klasse B
- Evne til å håndtere flere oppgaver i en hektisk hverdag
- Evne til å jobbe selvstendig og systematisk
- Gode samarbeidsevner
- Pådriver, initiativrik og løsningsorientert
Fordel for stillingen
- Erfaring med bruk av GAT eller liknende ressursplanleggingsverktøy
- Kjennskap til relevant lovverk, herunder blant annet AML og krav til HMS, turnusarbeid og transport
- Erfaring med renovasjon/logistikk
- Erfaring med å lede i en mangfoldig organisasjon
- Førerkort kl. C
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt, strukturert og løsningsorientert
- Fleksibel, med evne til å veksle mellom operative og administrative utfordringer
- Gode samarbeidsevner og gjennomføringskraft
- Tar initiativ til utviklingsarbeid og er god på relasjons- og nettverksbygging
- Evne til å motivere, utøve tillitsbasert ledelse og skape et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
- Hyggelige kolleger og godt arbeidsmiljø
- Tilgang til kantine og trimrom
- Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Subsidiert treningsavtale
- Stillingen avlønnes etter Oslo kommunes lønnsregulativ i lønnstrinn 45 – 50 (for tiden kr. 711.100 – 781.900) avhengig av kompetanse og erfaring