Rådgiver
Stillingen(e) inngår i et team på 8 rådgivere som sørger for at Asker kommune leverer gode avfalls tjenester til innbyggerne og sørger for at kommunen jobber godt mot de ambisiøse miljømålene som kommunen har satt.
Du vil være en viktig del av vårt renovasjonsteam og ha kontorplass i hyggelige lokaler sentralt i Asker.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for kommunens avfallssug – både i planlegging- og driftsfasen
- Ivareta renovasjonshensyn i plan- og byggesaker
- Prosjekteier for kommunens prosjekt om ny «harmonisert hytterenovasjon»
- Videreutvikle renovasjonsordningene i takt med samfunnets krav om effektiv renovasjon og miljøvennlig avfallsbehandling
- Samarbeid med andre virksomheter i kommunen samt leverandører og utbyggere
- Følge opp kontrakter med våre mange tjenesteleverandører
- Andre oppgaver kan inngå i stillingen avhengig av kompetanse og interesse til den som ansettes.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning med bachelorgrad eller høyere
- Erfaring eller utdanning innen for plan og bygg eller VA vil telle positivt.
- God teknisk forståelse
- Erfaring med kontrakts oppfølging er en fordel
- Erfaring med digitale verktøy
- Godt norsk språk og gode skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God forståelse av sirkulærøkonomi og miljøfag
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Analytiske evner
- Engasjement for miljø og sirkulære løsninger
- Gode samarbeidsevner
- Ansvarsbevisst og systematisk
Personlige egenskaper vil bli vektlagt ved denne ansettelsen
Vi tilbyr
- Et spennende og innovativt fagmiljø med stadig nye utfordringer i et fagfelt i rivende utvikling
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø med en rekke fag som arbeider sammen mot felles mål
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Gode pensjonsbetingelser
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn i henhold til kvalifikasjoner