
– En AS-modell for Romerike biogassanlegg gir oss større handlingsrom
Ordfører Grete Sjøli i Nes kommune – der Romerike biogassanlegg ligger – stiller seg svært positiv til en eventuell AS-modell for anlegget, der flere kommuner kan delta. Andre ordførere i Romerike sier det er for tidlig å si noe.
Biogassbransjen.no skriver denne uken om fremtiden til Romerike biogassanlegg (RBA), som ligger i Nes kommune. Oslo kommune, som leverer sitt matavfall til anlegget, vurderer nå salg som et av tre alternativ. Et annet alternativ Renovasjons- og gjenvinningsetaten skal vurdere på vegne av byrådsavdelingen for miljø og samferdsel er å «rette henvendelser til omliggende kommuner for å avklare om det er interesse for å etablere et felles aksjeselskap hvor RBA inngår og hvor eierkommunene leverer sitt avfall til anlegget». Biogassbransjen.no har kontaktet flere av ordførerne i Romerike for å lodde interessen for et slikt alternativ.











Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn
Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!