Leder
Ansvarlig utgiver Torbjørn Leidal i Biogassbransjen.no

Derfor lanserer vi Biogassbransjen.no

Svaret på de fleste spørsmål er digitale og har gjerne med Internett å gjøre. Så er også svaret på hvorfor vi lanserer Biogassbransjen.no 19. august.

Siden Internett ble kommersialisert på 90-tallet har vi alle lært oss å velge. Selektivt plukker vi ut det vi ønsker å lese. Selv når vi sitter og surfer på nettet for underholdningens skyld, har vi likevel ubevisste og bevisste behov som vi får tilfredsstilt foran PC-en eller i mobilen.

Biogassbransjen.no er knoppskyting fra Avfallsbransjen.no. Det betyr at vi har noen ideer om hvordan fagnettstedet kan se ut og hvilke tjenester vi bør tilby. Men, vi er helt avhengige av dialog med aktørene i biogassmarkedet for å treffe blink på hvilke nyheter og digitale tjenester som er «need to have». Blir vi bare «nice to have» vil vi ikke overleve.

Redaksjonssjef Inga Holst er en svært erfaren journalist som lytter og tar imot nyhetstips og tilbakemeldinger. Salgs- og markedssjef Andre Myhren har vært med på å starte opp mange digitale tjenester og vil støvsuge biogassmarkedet for in-put på tjenestene våre. Sammen med Emil (kundeservice), Terje (teknisk utvikling), Ludvig (reporter) og undertegnede skal vi gjøre vårt beste for å bli «need to have».

Biogassmarkedet i dag består av minst like mange planer og prosjekter som aktører. Og de næringspolitiske rammevilkårene er under politisk behandling. Vi vil derfor følge utviklingen av markedet og interessepolitikken tett og nøye.

Som ledd i dette arbeidet vil vi produsere webinar 3. september i samarbeid med Biogass Norge. Vårt bidrag er journalistikk og teknikk. Daglig leder Pia Farstad von Hall og hennes medarbeidere står for fagkunnskap og innsikt i hvilke næringsutfordringer bransjen står overfor. Resultatet ser du altså her på Biogassbransjen.no 3. september fra kl. 8. Eller i opptak samme dag på tidspunkt du selv bestemmer.

Har du ærend i Oslo, stikk gjerne innom oss for en kaffeprat. Vi lar oss også gjerne invitere til deg for å lage reportasje. For selv om Internett er svaret på mange spørsmål, er kritisk suksessfaktor for oss som jobber med tekst og bilde i ulike formater, at vi forteller gode historier. Og de finner vi oftest der du er. Og det er faktisk den viktigste årsaken til om vi når målet om å bli «need to have».

Kommentarer

Kun innloggede medlemmer kan legge igjen en kommentar Logg inn

Ikke medlem ennå? Bestill AB Pluss nå!

Siste nytt fra Biogassbransjen.no
Nyheter fra Small Step Media nettverket
Kommersielle partnere
Redo
X

Hold deg oppdatert! Få vår ukentlige nyhetsoppdatering sendt direkte til innboksen din.

Din e-postadresse vil ikke bli brukt til å sende deg noe annet enn våre nyhetsbrev. Les mer på vår personvernside.